Vi guider dig gennem lånejunglen og viser dig mulighederne.

Utroskab | Ved du, hvornår vi kvinder oftest er utro? …

. Hurtige ”dårlige” kulhydrater Disse kulhydrater indeholder typisk ingen fibre og færre vitaminer og næringsstoffer. Getty Images Vi guider dig gennem kulhydratjunglen. Ifølge Christina Bendix er det altså ok at spise kulhydrater, så længe du spiser de rigtige – altså de langsomme, og iøvrigt spiser dem med måde.

Teamwork Family - Få styr på skilsmissekonflikterne før.

. De indeholder kostfibre, der mætter godt og længe, og samtidig nedbrydes de langsomt i kroppen, hvilket giver et stabilt blodsukker og masser af energi. Kilde: Fødevarestyrelsen Vælg de rigtige kulhydrater Langsomme ”gode” kulhydrater Disse indeholder fibre og tilfører kroppen en lang række vitaminer, mineraler og andre næringsstoffer. De findes bl.a. Samtidigt indeholder de vigtige kostfibre, vitaminer og mineraler. Log ind med NemID Log ind med adgangskode For at kunne benytte en personlig adgangskode til HK, skal du først oprette en ved at logge ind med NemID. i: Hvidt brød og hvid pasta Hvide/polerede ris Pita og burgerboller Cornflakes, guldkorn Tørret frugt, bl.a. De får derved dit blodsukker til at stige for derefter at falde drastisk, hvilket blandt andet påvirker dit energiniveau ugustigt, så du kommer til at føle dig træt, ukoncentreret og tappet for energi. Sammen med fedt og protein er det nemlig nogle af de vigtigste bestanddele af kosten. Så mange kulhydrater bør du spise Ifølge de officielle kostråd fra Fødevarestyrelsen bør du spise ris, pasta eller brød hver dag, men det gælder altså om at vælge de hurtige fra og satse på de langsomme af slagsen. Herefter kan du benytte adgangskoden, hver gang du logger ind. Vi guider dig gennem lånejunglen og viser dig mulighederne. – Den anden type kulhydrater kaldes langsomme eller komplekse. mango, ananas og melon, banan Tomme kulhydrater Disse kulhydrater tilhører også hurtige kulhydrater, men i modsætning til nogle simple kulhydrater indeholder de overhovedet ingen kostfibre og ingen eller få vitaminer eller næringsstoffer. dadler, figner, rosiner Nogle typer frugt, f.eks. De har nemlig stor indflydelse på kroppens energistofskifte og er den primære kilde til brændstof til både musklerne og hjernen. Hvis du ønsker at oprette eller ændre din personlige adgangskode til HK kræver det login med NemID. Du kan til enhver tid afmelde dig igen via afmeld-linket. De findes især i sukker, brød, ris, pasta, og kartofler, grøntsager og bælgfrugter og kan groft opdeles i to kategorier, nemlig de hurtige og de langsomme.– De hurtige eller simple kulhydrater findes bl.a. Beregning på lån fra Zaplo. Dette gælder især, hvis maden samtidig har et højt fedtindhold. Hvis du omvendt spiser for få eller helt undgår kulhydrater, risikerer du, at føle dig sulten og utilfredsstillet efter et måltid, og det giver lyst til usunde cravings. De tomme kulhydrater finder du bl.a. i hvidt brød, hvid pasta og hvide ris, og er dem, som du bør holde igen med. Jeg plejer at sige, at kulhydrater er kroppens benzin. Desuden gavner fibrene fordøjelsen, beskytter mod bl.a.tarmkræft og reducerer risikoen for lagring af fedt og dermed overvægt. i: • Sukker og honning SUNDHEDSNYHEDSBREV.

Desuden vil et pludseligt fald i blodsukkeret få dig til at føle sult med risiko for overspisning, forklarer Christina Bendix.

Auktionscenter Fyn - Vi guider dig gennem auktionsræset

. De indeholder nemlig ingen eller meget få fibre, og derfor er de letfordøjelige og optages hurtigt i blodet. Nogle mener, at kulhydrater er noget skidt, som du helst bør undgå, da de omdannes til sukker i kroppen og gør dig træt og tyk. Hvor mange kulhydrater du har brug for afhænger af f.eks

Kommentarer